معرفی محصولات

PNE-OBL-01

شن سندبلاست الیوینی

از سال 1974 به بعد، NIOSH (مرکز تحقیقات ملی بهداشت و ایمنی شغلی آمریکا) پیشنهاد کرده که مصرف موادی که دارای سیلیکا و ماسه بیشتر از یک درصد هستند به طور کل(و بویژه در سند بلاست که گرد زیادی ایجاد می کند) ممنوع شود. ازین رو شرکت پاس نسوز اسپادانا اقدام به تولید و تامین شن سندبلاست الیوینی کرده که علاوه بر کاهش هزینه های این فرآیند موجب بهبود کیفیت و همچنین تامین سلامتی کارمندان نیز می شود.

مقایسه فنی الیوین و سیلیس

  1. سختی بیشتر الیوین (mohs 6.5) موجب می شود مصرف مواد بسیار کم شده و بتوان الیوین را بین 4 تا 5 بار مصرف کرد.
  2. این ماسه دارای وزن مخصوص بیشتری نسبت به سیلیس (g/cm3 3.2( می باشد که با توجه به این چگالی درات با سرعت بیشتر با سطح برخورد کرده و در نتیجه عمل بلاستینگ با سرعت بیشتر و مواد کمتری انجام می شود. همچنین این موضوع موجب گرد کمتر در محیط می باشد.
  3. ذرات الیوین به علت دارا بودن شکلی نامنظم و چندوجهی (sub-angular) و برخورداری از گوشه های تیز قادر به لایه برداری و قدرت بلاستینگ بیشتری نسبت به سیلیس می باشند.
  4. 4-      به دلیل شکل بی نظم و تیز دانه های الیوین سطح نهایی دارای زبری(Roughness)  بیشتری بوده که موجب افزایش نقاط فعال فلزی و بالاترین چسبندگی میان سطح و پوشش می شود.
  5. الوین با داشتن حداقل سلیکاي آزاد (سلیس متبلور) زیر 1درصد ،در دسته A قرار دارد ،که هیچگونه آلودگی زیست محیطی را بوجود نمی آورد. در حالی که درصد سلیس آزاد در ماسه سیلیس با توجه به درجه خلوص آن به بالاي 90درصد میرسد که غبار حاصل از آن طی عمل سندبلاست عامل دو بیماري خطرناك سیلیکوسیس وسرطان ریه میگردد.
  6. همه موارد بالا موجب می شود سند بلاست با الیوین بسیار مقرون به صرفه تر از سیلیس باشد و صنعتگر هزینه کمتری را متحمل شود.

جهت کسب اطلاعات در خصوص قیمت شن سندبلاست یا شرایط فروش آن، لطفا با ما تماس بگیرید.